'Öğrenciler Okullarına Geri Alınsın' - Eğitim Haberleri

23 Mart 2010 Salı

'Öğrenciler Okullarına Geri Alınsın'

Tekelciler için yaptıkları eylem nedeniyle okullarından atılan öğrencilere KESK'ten destek geldi.

Çekmeköy Mehmetçik Lisesi'nde öğrenim gören ve TEKEL işçilerine destek eylemine katıldıkları için okuldan atılan öğrencilere, KESK Şubeler Platformu destek verdi. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü önünde eylem yapan sendika üyeleri, okuldan atılan öğrencilerin derhal geri alınmasını istedi. TEKEL işçilerine destek amacıyla okullarında eylem yaptıkları gerekçesiyle okuldan uzaklaştırılan Çekmek Mehmetçik Lisesi öğrencilerine bir destek de sendikalardan geldi. KESK Şubeler Platformu ve Eğitim Sen Şubeleri, İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü önünde okuldan atılmaları protesto için eylem yaptı. "Tekel işçilerine destek verdikleri için okuldan atılan öğrenciler yalnız değildir" yazılı dövizler taşıyan ve "Atılan öğrenciler geri alınsın, Eğitim hakkı engellenemez" şeklinde sloganlar atan sendika üyeleri adına Eğitim Sen 3 No'lu Şube Başkanı Nebahat Bükrek bir basın açıklaması yaptı. Öğrencilerin TEKEL işçilerine destek verdikleri için okuldan atıldıklarını ve bunun da bir suç olmadığını savunan Bükrek, "Bu ceza aynı zamanda hakkını arayan ve adaletsizliğe boyun eğmeyen gençliğe bir gözdağıdır. Eğitim Sen olarak bu saçma ceza uygulamasının derhal kaldırılmasını istiyoruz. Bu çocuklar yüz kızartıcı bir suç işlememişlerdir. Öğrencilerimiz okullarına geri dönene kadar bu sorunun takipçisi olacağız." diye konuştu. Sendika üyeleri açıklamanın ardından sloganlarla milli eğitim müdürlüğü önünden ayrıldı. Çekmeköy Mehmetçik Lisesi öğrencilerinden oluşan 100 kişilik grup 25 Şubat 2010 tarihinde kendi okullarında TEKEL işçilerine destek amacıyla bir eylem yapmış ve bu öğrencilerden 24'ü okul yöneticilerinin uyarılarına rağmen eylemi sürdürmüştü. Çekmeköy İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü 16 Mart tarihinde aldığı bir kararla 24 öğrenciye tasdikname vermişti.(Cihan)

Hiç yorum yok: