Gel de Bırakma! - Eğitim Haberleri

30 Mart 2010 Salı

Gel de Bırakma!

Çocuklar anne babaları için, "Beni Seviyorsan Lütfen Sigarayı Bırak" kampanyası başlattı.

Denizli Belediyesi Çocuk Meclisi, anne ve babaların sigarayı bırakması için "Beni Seviyorsan Lütfen Sigarayı Bırak" adlı bir kampanya başlattı. Çocuk Meclisi, 7. olağan toplantısını Çatalçeşme Oda Tiyatrosu'nda yaptı. Toplantıya Belediye Başkan Yardımcısı ve Kent Konseyi Başkanı Şamil Çınar, öğretmenler ve çok sayıda meclis üyesi ilköğretim öğrencisi katıldı. Gündem maddelerinden en ilgi çekeni, velilerin sigarayı bırakmasına yönelik kampanya düzenlenmesi teklifi oldu. Çocuklar, anne ve babalarına sigarayı nasıl bıraktıracaklarına yönelik görüşlerini aktardı. Evdeki kardeşleri ve kendilerinin istemesi durumunda, ebeveynlerinin sigarayı bırakabileceğine, bunun için çeşitli eylem planları hazırlanmasına karar verdiler. Çocuklar, evdeki sigara paketlerine, "Sigarayı bırak", "Sigara içersen ben de yemek yemem", "Beni babasız bırakma", "Gelecekte üzülmememizi istiyorsan şimdi bırak" gibi yazılar yazacak. Anne ve babaların dikkatini konuya çekmeyi hedefleyen çocuklar, geniş katılımlı bir "Sigaraya Hayır" yürüyüşü de düzenleyip okullarda, sigaradan ayağı ya da kolu kesilmiş kişilerin katılımıyla toplantılar düzenleyecek. Sigarayı bırakan anne ve babalar da çeşitli hediyelerle ödüllendirilecek. Başkan Yardımcısı Çınar, 18 yıl öncesine kadar sigara içtiğini, çocuklarının sayesinde bıraktığını söyledi. Bırakmak için o dönemde çeşitli yollar denediğini ancak başarılı olamadığını anlatan Çınar, "Çocuklarım o zaman küçüktü. Televizyonda sigaradan zarar gören insanları görünce, benim için çok üzülüyorlardı. 'Baba senin de kolunun kesilmesini istemiyoruz. Sigara içen çocuklar babasız kalıyormuş.' diyerek, bırakmam için yoğun bir şekilde ikna etmeye çalıştılar. Çocuklarım bile benim için üzülüyordu ama kendim için bir şey yapmıyordum. Bir gün bu düşünceyi sorguladım ve sigarayı bıraktım. Önceden hafif işlerde bile çok çabuk yorulurken bıraktıktan sonra yorulmaz oldum. İki yıl paketi yanımda taşıdım ama hiç içmedim." dedi. Milli Eğitim Koruma Derneği İlköğretim Okulu Müdür Yardımcısı Ali Duran (52) ise 22 yıl önce 4 yaşındaki kızının sayesinde sigarayı bıraktığını söyledi. Çocukların bu konuda son derece etkili olacağına inandığını ifade eden Duran, "Kızım, sigara paketlerini yırtıp yırtıp çöpe attı. O zaman da öğretmendim. Sigaranın zararlı olduğunu, 4 yaşındaki kızım bana söylüyordu. Ben mi eğitmendim, kızım mı bilmiyorum. Bu beni çok etkiledi. Bir gün kızıma, sigarayı bırakacağıma dair söz verdim, 22 yıldır da tutuyorum." şeklinde konuştu. (Cihan)

Hiç yorum yok: