57 Yaşında Hukuk Bitirecek... - Eğitim Haberleri

5 Mart 2010 Cuma

57 Yaşında Hukuk Bitirecek...

Maddi imkansızlık nedeniyle Hukuk Fakültesini 3.sınıfta bırakmak zorunda kalan Metehan (57), bu yıl mezun olmaya çalışıyor.

Mardin'in Ömerli ilçesine bağlı Kocasırt köyünde yaşayan Reşit Metehan (57), 1972 yılında kayıt yaptırdığı, ancak maddi imkansızlık nedeniyle 3 sınıfta bıraktığı İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nden bu yıl mezun olmak için büyük çaba gösteriyor. Ömerli ilçesine bağlı 14 haneli Kocasırt köyünde yaşamını sürdüren 6 çocuk babası Reşit Metehan, 1972 yılında büyük umutlarla kazandığı İstanbul Hukuk Fakültesine kayıt yaptırdı. Ancak tüm çabasına rağmen maddi imkansızlıklar nedeniyle ona yaşamında yeni bir sayfa açan fakülteyi, 3. sınıfta bırakmak zorunda kalarak köyüne döndü. Aradan geçen zaman içinde evlenen, çocuk sahibi olan Metehan, geçimini küçük bağından elde ettiği ürünlerin yanı sıra yaptığı resim ve heykel eserlerini satarak sağladı. Bu arada, durmadan kitap okuyarak kendisini geliştiren Metehan, 2008'da çıkan afla hayalini gerçekleştirmek için umudun kapısını yeniden araladı. Metehan, kıt kanat geçindiği için avukat olma hayalini gerçekleştirme yolları ararken, yolu bu kez Ömerli ilçe Kaymakamı Üzeyir Yılmaz ile kesişti. Metehan'ın okuma azmine ilişkin talebini büyük sevinçle karşılayan Yılmaz da, maddi destekte bulunma sözü verdi. Böylece Metehan, yeniden fakülteye dönebilmenin mutluluğuyla kırsaldan topladığı odunları sobada yakarak ısıttığı yaklaşık 10 metre karelik, küçük çalışma odasında gecesini gündüzüne katarak 'okumanın yaşı yok' dercesine hayaline doğru yelken açmaya başladı. Geçen yıl fakültenin 3. sınıfında kayıt yenileyen ve şuan 4 sınıfta olan ve yıl sonunda mezun olmak için çalışan Metehan, ''cübbe giyeceği'' günleri adeta iple çekiyor. Yoksulluğun sevimsiz yüzüne rağmen, küçücük bahçeli evinde, kimi zaman okul duvarına resim yaparak, kimi zaman doğadan topladığı taşları minik heykelciklere dönüştürerek imkansızlık içinde üretici olabilmeyi başarabilen Metehan, büyük azmi ve sabrıyla her şeye rağmen yaşamdan kopmayarak, mücadeleci ruhuyla yöredeki köylülerden farklı bir portre çiziyor. En büyük destek eşinden Hat, resim ve heykel yaptığını kendi çocuklarının yanı sıra köydeki çocuklara güzel sanatlar konusunda yardımcı olduğunu ifade eden Metehan, yaptığı sanatsal ürünleri satarak geçimini temin ettiğini söyledi. Metehan'ın eşi Gazal da, eşinin tekrar fakülteye dönmesine çok sevindiğini eşini her konuda desteklediğini belirterek, ''Eşim sabaha kadar ders çalışıyor. Işığı sürekli açık. Ben de ona çay kahve servisi yapıyorum. Çocuklarla ilgileniyorum yeter ki çalışsın diyorum. Çabası boşa gitmesin. Çevrede eşimin yeniden fakülte okuması konusunda dedikodu yapıyorlar. 'bu yaştan sonra fakülteyi bitiremez' diyorlar. Ama ben onları dinlemiyorum, eşimi destekliyorum. Ben hiç okula gitmedim. Okuma yazma bilmeyi çok isterdim'' dedi.

Hiç yorum yok: