YÖK Suriye İle İşbirliğine Giriyor... - Eğitim Haberleri

12 Ocak 2010 Salı

YÖK Suriye İle İşbirliğine Giriyor...

YÖK Başkanı ve YÖK üyeleri yükseköğretim alanında işbirliği konusunda çalışma yapmak üzere Suriye'ye gidecek.

Heyet, çalışma ziyaretini 15-17 Ocak 2010 tarihleri arasında gerçekleştirecek. Gaziantep Üniversitesi'nde buluşacak Türk heyeti, buradan Suriye'ye hareket edecek ve sınırda Halep Üniversitesi heyeti tarafından karşılanacak. Özcan başkanlığındaki YÖK heyeti, Suriye Yükseköğretim Bakanı tarafından kabul edilecek. İki ülke heyetleri, Latakya'da yükseköğretim alanında işbirliği yapılmasını öngören bir çalışma yürütecek. DİPLOMA TANINMASI İşbirliği konularını, iki ülke arasında öğrenci ve öğretim elemanı değişi, üniversitelerde araştırma programı ve araştırma merkezleri oluşturulması, her iki ülkenin dillerinin öğretilmesi, ortak yüksek lisans programları açılması, iki ülke akademisyenlerinin karşılıklı ziyaretleri, üniversite hastaneleri arasında işbirliği, ortak çalıştay ve gençlik forumları düzenlenmesi oluşturuyor. Ayrıca, iki ülkenin üniversitelerinin karşılıklı olarak tanınması konusu da ziyarette ele alınacak.

Hiç yorum yok: