Özel Eğitimin Payı Arttırılacak... - Eğitim Haberleri

29 Ocak 2010 Cuma

Özel Eğitimin Payı Arttırılacak...

MEB Nimet Çubukçu, özel eğitim alanını milli eğitimin alternatifi değil, kardeşi, yakını, paydaşı olarak gördüğünü söyledi.

Türkiye Özel
Okullar Birliği tarafından ''Okulda Yenilenme'' konulu sempozyum, Antalya Sheraton Otel'de başladı.
Sempozyumun açılış konuşmasını yapan Milli Eğitim Bakanı Çubukçu, sorunların tartışılmasında ve çözüm arayışlarında bu tür platformların önemli açılımlar ve fırsatlar sunduğunu söyledi.

Özel okulların, eğitim sistemine çok yönlü katkı sağlayan kurumlar olduğunu ifade eden Çubukçu, ''Özel okullarımız da eğitim kalitesinin artırılmasında birçok yeniliğin eğitim sistemimize girmesinde ve yeni eğitim yaklaşımlarının eğitimimize kazandırılmasında öncü bir görev üstlenmektedir'' diye konuştu.

''Okulda yenilenme'' teması etrafında yapılacak tartışmaların çocuklara, gençlere daha çağdaş, daha yaratıcı, daha özgür eğitim ortamları oluşturma çabasına katkıda bulunacağını belirten Çubukçu, ''Okullarımızın çağın gerektirdiği eğitim ortamlarına kavuşması için yaptığımız çalışmalar sonucunda eğitimin fiziki alt yapısında çok önemli gelişmeler elde ettik. Büyük bir mutlulukla söyleyebiliriz ki özel ve resmi okulların tamamı birçok batı ülkesinde bulunmayan standartlara sahiptir'' dedi.

Çubukçu, resmi okullarda olumlu gelişmeler yaşanırken, özel okullarda da eğitimin kalitesini artırma yönünde kayda değer gelişmelerin sağlandığını vurgulayan Çubukçu, ''Bunları söylerken bu kıyaslamayı yapmayı doğru da bulmuyorum. Özel eğitimi milli eğitimin alternatifi değil, kardeşi, yakını, paydaşı olarak görüyorum. Özel okullar her yıl yapılan SBS ve ÖSS sınavlarında ulusal ve uluslararası bilim olimpiyatlarında, sosyal ve sportif yarışmalarda öne çıkmaktadır'' diye konuştu.
Özel okulların küresel ekonomik kriz ortamında öğrenci sayısını 25 bin artırarak, 419 bine çıkardığına dikkati çeken Çubukçu, bu başarının kendiliğinden olmadığını, önemli fedakarlıklar yapıldığını söyledi.

Özel okulların, eğitimin önemli bir parçası olduğunu dile getiren Çubukçu, özel okullardaki öğrenci sayısının artırılması için ellerinden geleni yapacaklarını kaydetti.
Çubukçu, özel okulların eğitime verdiği desteğin devlete ciddi anlamda katkı sağladığını belirterek, özel okulların sadece okul yatırımı yapmada değil, eğitimdeki kaliteyi artırmada, iyi yetişmiş öğrenci profilini geliştirmede önemli rol oynadığını vurguladı.
Bakan Çubukçu, Milli Eğitim Bakanlığının 2010-2014 Stratejik Planı'na da değinerek, bu planda özel okulların eğitim sektörüne yatırım yapmaya teşvik edilmesinin, daha çok kişinin özel öğretim kurumlarından yararlanmasının sağlanmasına yer verildiğini kaydetti.

Türkiye'de özel okullarda okuyan öğrencilerin oranının AB ülkeleri, Orta Doğu ve Doğu Bloku ülkelerinden çok geride olduğunu ifade eden Çubukçu, ''Strateji planımızda özel öğretimin genel eğitimimiz içindeki payını 2014 yılı sonuna kadar yüzde 2,76'dan yüzde 5'e çıkarmak bir alt hedef olarak belirlenmiştir'' diye konuştu.

Yeni mevzuat çalışmalarıyla özel okulların sorunlarının giderilmesine devam edildiğini anlatan Çubukçu, özel okulların sınavlarda veya bilim, kültür, sanat, spor gibi alanlarda başarılı olan öğrencilere karşılıksız burs imkanı sağlandığını anımsattı.
Çubukçu, Özel Öğretim Kurumları Standartları Yönergesi'nde de özel okulların lehine önemli değişiklikler yapılacağını duyurdu.

Hiç yorum yok: