Fazla Ek Ders Ücreti Alanlara uyarı... - Eğitim Haberleri

11 Ocak 2010 Pazartesi

Fazla Ek Ders Ücreti Alanlara uyarı...

Milli Eğitim Bakanlığı fazla ek ders ücreti alan yöneticileri uyardı.

Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Atama ve Yer Değiştirmelerine İlişkin Yönetmelik ile Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen ve Yöneticilerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karardaki açık hükümlere ve 27/02/2007 tarihli ve 11707 sayılı yazı ile10/04/2007 tarihli ve 962 sayılı yazılarda yapılan açıklamalara rağmen, bazı anaokullarına okul öncesi eğitimi öğretmenliği alanı dışındaki branşlardan kurucu müdür, müdür vekili ve müdür yardımcısı ataması yapıldığını belirleyen Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü 21/12/2009 tarih ve 41043 sayılı yazıları ile bu kurumları uyardı. Yetkililere gönderilen uyarı yazısında, Atandığı yöneticilik kadrosunun münhal kadro olup olmadığına, kurucu müdür veya müdür vekili olarak atanacak kişinin asilde aranacak şartları taşıyıp taşımadığına ve atamanın atamaya yetkili amir tarafından yapılıp yapılmadığına bakılmaksızın kurucu müdür ve müdür vekili ataması yapıldığı, bu görevlilere ek dersle ilgili kararın 16. maddesinin 2. fıkrasında belirtilen miktarı aşarak 25 saat, bazı okullarda ise haftada 6 saat süreli aylık karşılığı ders görevini yapmadığı halde, isteğe bağlı olarak 6 saat ek ders görevi ücreti ödenmek suretiyle kurucu müdürlük ve vekâlet ücretlerinin haftada 31 saat şeklinde ödendiği hatırlatılarak, Asil olarak görev yapan anaokulu müdürlerine haftada 25 Saat, Asil olarak görev yapan anaokulu müdür yardımcılarına 20 Saat, Kurucu müdür ve müdür vekillerine 18 Saat, Ders niteliğinde yönetim görevi ücreti ödenmesi gerektiğini ve haftada aylık karşılığı 6 saat ders görevini yapmayan yöneticilere, isteğe bağlı 6 saat ek ders görevi ücreti ödenmesinin mümkün olmadığını belirterek bunlara zimmet çıkarılması istendi.

Hiç yorum yok: