Kontenjan Artışı İmdada Yetişiyor - Eğitim Haberleri

15 Temmuz 2009 Çarşamba

Kontenjan Artışı İmdada Yetişiyor

ÖSS'de düşük puan alan öğrencilerin imdadına üniversitelerin kontenjan artışı yetişti. Daha az puan alan öğrenciler bile üniversiteye girebilecek.

Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK)'ün devlet, vakıf ve KKTC'deki üniversitelerin ön lisans ve lisans programlarının kontenjanlarını artırması bu yıl üniversiteye girecek olanların şansını yükselti. Uğur Eğitim Kurumları Sınav Koordinatörü Turgay Polat, artan kontenjanların nedeniyle bu yıl puanlarda belli bir düşüş olacağını belirterek şunları söyledi: "2009-2010 akademik yılında üniversitelere toplam 633 bin öğrenci yerleştirilecek. Üniversitelerin ön lisans programlarına yaklaşık 302 bin, lisans programlarına da yaklaşık 333 bin öğrenci alınacak. Devlet üniversitelerinin ön lisans programlarına 267 bin 98, vakıf üniversitelerine 33 bin 695, KKTC'deki üniversitelere bin 510, lisans programlarında ise devlet üniversitelerine 268 bin 888, vakıf üniversitelerine 44 bin 959, KKTC'deki üniversitelere 16 bin 664 kontenjan çıktı. Önceki yıllara göre yüzde 15 oranı da bir artış var. Bu hiç bir ÖSS'de olmadı." HUKUK ARTIRILDI Kontenjan artırımında devlet üniversitelerinin aslan payını aldığını açıklayan Turgay Polat, kontenjanları yüzde 44 artırılan hukuk fakültesini tercih edecek öğrencilerin en şanslı öğrenciler olduğunu söyledi. Bu yıl devlet üniversitelerinde artan kontenjanlara karşılık öğretim üyesi sıkıntısı yaşanacağını belirten Polat "Yüksek Öğretim Kurumu öğretim üyesi sorununa acil olarak çözüm bulmalıdır. Çözüm bulunmadığı takdirde sıkıntılar baş gösterir" diye konuştu.

Hiç yorum yok: