Özel Ergin İlköğretim Okulu Tarafından" Çanakkale'den Kurtuluşa" İsimli Sergi Açıldı - Eğitim Haberleri

14 Mart 2009 Cumartesi

Özel Ergin İlköğretim Okulu Tarafından" Çanakkale'den Kurtuluşa" İsimli Sergi Açıldı

Kazakistan'ın İkinci Büyük Kenti Almatı'daki Abılayhan Dünya Dilleri ve Uluslararası İlişkiler Üniversitesi'nde Türk Dili Bölümü ve Kütüphanesi Açıldı. Doğu Dilleri Fakültesi Bünyesinde Açılan Bölüm ve Kütüphane, Türkiye İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığı (Tika) Tarafında Yapıldı.
Kazakistan'ın ikinci büyük kenti Almatı'daki Abılayhan Dünya Dilleri ve Uluslararası İlişkiler Üniversitesi'nde Türk Dili Bölümü ve kütüphanesi açıldı. Doğu Dilleri Fakültesi bünyesinde açılan bölüm ve kütüphane, Türkiye İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığı (TİKA) tarafında yapıldı.
Türkçe bölümünün açılışı Türkiye'nin Astana Büyükelçisi Atilla Günay ile birlikte Üniversite Rektörü Prof. Dr. Salima Kunanbayeva yaptı. Törende TİKA Kazakistan Koordinatörü Dr. Ömer Kocaman, Türkiye'nin Almatı'daki Eğitim Müşaviri Kadir Çelik, Süleyman Demirel Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Muhammet Akdiş, Kazakistan Türk İşadamları Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Pilge de hazır bulundular.


Açılış töreninde bir konuşma yapan Rektör Kunanbayeva, üniversiteye böyle bir bölüm kazandırdıkları için Türk yetkililere teşekkür etti.
Büyükelçisi Günay da yaptığı konuşmada, Kazakistan ile Türkiye arasındaki ilişkilerin bütün sahalarda olduğu gibi eğitim alanında da gelişmeye devam ettiğini söyledi. Ayrıca gelecekte de ilişkilerin güçlenmesi adına elinden gelen gayreti göstermeye hazır olduğunu belirtti.
Cihan'a konuşan TİKA Kazakistan Koordinatörü Kocaman ise, TİKA'nın temel amacının Türkiye'nin imkânlarını Kazakistan'a aktarmak ve dostluğu pekiştirmek olduğunu söyledi. Kocaman şöyle devam etti: "Kazakistan ile Türkiye arasındaki eğitim ve kültürel faaliyetlere özel önem veriyoruz. Başkanlığımızca faaliyet alanında bulunan diğer ülkelerde olduğu gibi Kazakistan'da da Türkçe öğretiminin yaygınlaştırılması, toplumlararası iletişimin geliştirilmesinde anahtar rol oynayacağı mütalaa edilmektedir. Aynı zamanda Türkçe öğretimine yönelik çalışmalar Kazakistan'daki Türk sermayeli şirketlerin Türkçe bilen nitelikli yerli eleman ihtiyacının karşılanması bakımından da önemli bir boşluğu dolduracaktır."
Türk Dili Bölümü'nde eğitim alacak öğrenciler ise üniversitelerinde böyle bir bölümün açılmasında dolayı sevinçli olduklarını ifade ettiler.

Hiç yorum yok: