Çelik : Dilimizi Komik Duruma Düşürmeyelim... - Eğitim Haberleri

12 Şubat 2009 Perşembe

Çelik : Dilimizi Komik Duruma Düşürmeyelim...

Mili Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, Türk Dil Kurumu'nun (TDK), 'sargın eğitim' kavramını eleştirdi. "Bunu tek kelime ile saçma buluyorum." dedi.

Mili Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, Türk Dil Kurumu'nun (TDK), 'sargın eğitim' kavramını eleştirdi. "Bunu tek kelime ile saçma buluyorum." diyen Çelik, "Sempozyum yerine, bilgi şöleni diyorlar. Verem bilgi şöleni olmaz. Şölen dediğimizde akla, eğlence gelir. Gayrı ciddi olmayalım." ifadesini kullandı. Esnaf ve sanatkarların yanlarında çalışanların mesleki eğitim konusunda eğitilmelerine ilişkin protokol, Milli Eğitim Bakanlığı Başöğretmen Salonu'nda düzenlenen törenle imzalandı. Törende konuşan Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, informal eğitim olarak tanımlanan 'sargın eğitim' ile ilgili haberleri hatırlatarak, "Türk Dil Kurumu, informal eğitim için bir kelime bulmuşlar. Bu da Milli Eğitim Bakanlığı tarafından benimsenmiş, yeni eğitim sargın eğitim. Bunu tek kelime ile saçma buluyorum. Böyle bir şey olmaz." diye konuştu. Sargın eğitim diye bir dalın, Milli Eğitim Bakanlığı'nda olmadığını belirten Çelik, "Ona ille de bir isim verilecekse, adı bu olmaz." açıklamasını yaptı. TDK'nın plaket yerine 'onurluk', sempozyum yerine 'bilgi şöleni' gibi öneriler getirdiğini hatırlatan Çelik, şöyle devam etti: "Onu da kullanmıyorum. Yunus Emre Bilgi Şöleni, Dede Korkut Bilgi Şöleni olarak kullanabilirsiniz ama, herhalde Verem Bilgi Şöleni olmaz. Şölen dediğimizde akla eğlence gelir. Gayri ciddi olmayalım. Sempozyuma bilgi şöleni diyelim de, seminere, konferansa, panele ne diyeceğiz? Bir kelimenin hakikaten yerine oturan Türkçe'si varsa, onu seve seve Türkçemiz adına kullanalım ama, Türkçe'mizi de komik durumlara düşürmeyelim. Yaygın eğitime defam, informal eğitime devam. Buna başka bir isim bulunur ona da devam ama böyle gayrı ciddi şeyler ile uğraşmıyoruz."

Hiç yorum yok: