3 Üniversiteliyi Öldürdü, Ama Serbest... - Eğitim Haberleri

9 Şubat 2009 Pazartesi

3 Üniversiteliyi Öldürdü, Ama Serbest...

Erzurum'da minibüsü ile 3 üniversiteli gencin ölümüne neden olan 53 yaşındaki İbrahim Öder 15 yıl hapis istemiyle yargılandığı Erzurum 3'üncü Ağır Ceza Mahkemesi tarafından serbest bırakıldı

Erzurum'da minibüsü ile 3 üniversiteli gencin ölümüne neden olan 53 yaşındaki İbrahim Öder, 'Taksirle birden fazla kişinin ölümüne neden olmak' suçundan 15 yıl hapis istemiyle yargılandığı Erzurum 3'üncü Ağır Ceza Mahkemesi'nde 5 yıl hapis cezasına çarptırıldı. Ankara Adli Tıp Kurumu Trafik İhtisas Dairesi Başkanlığı'nın verdiği raporda, 'birinci' derecede kusurlu bulunan sürücü İbrahim Öder'in cezaevinde 9 ay kadar kalmasını dikkate alan mahkeme, tahliye kararı verdi. Mahkeme heyeti, Öder'in sürücü belgesine 1 yıl süreyle el koyarken, dosya Yargıtay'a gönderildi. Kaza 8 Mayıs 2008 günü Harput Mahallesi'ndeki Beyazevler semtinde meydana geldi. Palandöken İlçesi'nden Atatürk Üniversitesi Kampusu'ne gitmek isteyen Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Bölümü öğrencisi Samsunlu 22 yaşındaki Nafiz Ceylan, Edebiyat Fakültesi Sosyoloji bölümü öğrencisi Kayserili, 23 yaşındaki Ertuğrul Eroğlu, Fars dili ve edebiyatı bölümü öğrencisi Konyalı, 25 yaşındaki Saliha Aydın ile Fars Dili ve Edebiyatı Bölümü öğrencisi Melek Kaya yolun karşısına geçmek istedi. Bu sırada Bingöl yönünden gelen emekli işçi İbrahim Öder'in kullandığı Orhun tekstile ait 25 FK 911 plakalı minibüs üniversiteli gençlere çarptı. Kazada Nafiz Ceylan, Ertuğrul Eroğlu ve Saliha Aydın ölürken Melek Kaya yaralandı. Kazadan sonra tutuklanan 4 çocuk babası İbrahim Öder hakkında Erzurum 3'üncü Ağır Ceza Mahkemesi'nde TCK'nın 85/2 maddesi uyarınca 'Taksirle birden fazla kişinin ölümüne neden olmak' suçundan dava açıldı. "VİCDAN AZABI ÇEKIYORUM" Ankara Adli Tıp Kurumu Trafik İhtisas Dairesi Başkanlığı'nın verdiği raporda 'Birinci' derecede kusurlu bulunan sürücü İbrahim Öder, “Olay günü trafik lambası sarı renkte yanıyordu. Kontrolü geçiş yaptığım sırada orta refüjde bir kadının cep telefonu ile konuşarak yola indiğini farkettim. Bu sırada hem kornaya hem de frene bastım, hatırladığım kadarıyla süratim 55 - 60 kilometreydi. Bayana çarpmamak için direksiyonu sağa ve sola kırdım. Ne olduğunu anlayamadım. Ben de 4 çocuk babasıyım. Yaşadıklarımdan dolayı çok üzgünüm ve büyük vicdan azabı çekiyorum” dedi. Mahkeme heyeti yaklaşık 9 aydan bu yana tutuklu olan sürücü Öder'e 6 yıl hapis cezası verdi. Duruşmalardaki iyi hali dikkate alınan Öder'in cezası 5 yıla indirilirken, cezaevinde kaldığı sürenin de gözönüne alımasıyla tahliyesine karar verildi. Mahkeme heyeti ayrıca Öder'in sürücü belgesine bir yıl süreyle el koydu. Dosyanın Yargıtay'a gönderildiğini söyleyen sürücü Öder'in avukatı Enver Atasever, kararı temyiz ettiklerini açıkladı.

Hiç yorum yok: