Özel Üniversitelere Kalite Standardı... - Eğitim Haberleri

2 Ocak 2009 Cuma

Özel Üniversitelere Kalite Standardı...

Yükseköğretim Kurulu, vakıf (özel) üniversitelerindeki eğitimi sınıflandırmak için kalite kriterleri getirdi.

Yükseköğretim Kurulu, vakıf (özel) üniversitelerindeki eğitimi sınıflandırmak için kalite kriterleri getirdi. Belirlenen ölçütleri taşıyan üniversitelere öğrenci kontenjanlarının artırılması, öğretim üyesi kadrosu, yeni fakülte kurulması ve teknik eksikliklerin giderilmesi gibi taleplerinde öncelik verilecek.

Kriterler, YÖK Genel Kurulu üyeleri Yekta Saraç ve İsa Eşme'nin eşbaşkanlığındaki uzman bir heyet tarafından hazırlandı. Son şekli vakıf üniversitesi rektörleri ile birlikte verildi. 36 vakıf üniversitesine form gönderilerek, taşıdıkları özellikleri yazmaları istendi. Özel üniversitelerin mevcut durumunu ortaya koyacak bilgiler, Kurul'un internet sitesinde de ilan edilecek. Böylece hem kamuoyunun vakıf üniversitelerinin durumunu şeffaf bir şekilde bilmesi hem de YÖK'ün bu kurumlarla ilgili karar alırken bilgi sahibi olması sağlanacak. Formlar 12 Ocak'a kadar doldurulacak.
Sonuçlar internette yayınlayacak

Kadrolu öğretim üyesi başına düşen öğrenci.

Doçentlik sınav jürisinde görev yapan profesör.

Üniversitenin toplam öğrenci, aynı yıl son sınıf ve hazırlıktan mezun ve kaydolan öğrenci sayısı.

Programların ulusal-yerel ihtiyaçlara uygunluğu.

Okutmanlar hariç öğretim elemanı başına düşen yayın sayısının yıllara göre gelişimi.

Son beş yılda ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleleri.

Üniversite tarafından düzenlenmiş olan toplantı, sempozyum, panel ve konferanslar.

Ulusal ve uluslararası desteklenen projeler.

Eğitimde öğrenci başına harcanan kaynak.

Üniversite kütüphanesinin yayın açısından güncel durumu ve zaman içindeki gelişimi.

Öğretim üyesi yetiştirmeye ayrılan kaynak.

Hiç yorum yok: