Usulsüz Atama İptal Edildi... - Eğitim Haberleri

30 Ocak 2009 Cuma

Usulsüz Atama İptal Edildi...

Milli Eğitim Bakanlığı, fen liselerinde görev yapmamalarına karşın, Fen Lisesine müdür yardımcılığına atanan iki öğretmenin atamalarını iptal etti. Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından İskenderun Tosçelik Fen Lisesinde boş bulunan müdür yardımcılığı kadrolarına Fen Lisesi Öğretmeni olmayan 2 öğretmenin ataması yapıldı. Bu okulda görev yapan ve sınav kazanan 2 öğretmenin başvuruları ise reddedildi. Konuyla ilgili ataması reddedilen Ali Yıldırım ve Savaş Tiker isimli öğretmenler şikayette bulunmasına karşın Hatay İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı yapılan uygulamanın “doğru” olduğu yanıtını verdi. Bu durum üzerine Türk Eğitim-Sen konuyu Milli Eğitim Bakanlığı'na bildirerek atamanın kanunlara aykırı olduğunu bildirdi. -BAKANLIK ATAMALARI İPTAL ETTİ- Milli Eğitim Bakanlığı, konuyla ilgili araştırmanın yapılmasından sonra atamaların geri alındığını bildirdi. Bakanlıktan yapılan açıklamada, Kemal Köseoğlu ve Cafer Yıldız isimli öğretmenlerin Tosçelik Fen Lisesine müdür yardımcısı olarak atandıkları belirtilerek, “Söz konusu fen lisesi müdür yardımcılıklarına öncelikle ilgili mevzuata göre atanmış olmak kaydıyla bu kurumlarda görev yapan ya da yapmış olan adayların atanması gerektiğinden, bu adaylar dışında yapılan atamaların iptal edilmesi gerektiği mütalaa edilmiştir” kararını verdiği bildirildi. Bakanlık, Kemal Köseoğlu ve Cafer Yıldız'ın müdür yardımcılığının iptal edilerek yerlerine Savaş Tiker ve Ali Yıldırım'ın müdür yardımcısı olarak atandığını açıklarken Cafer Yıldız'ın Antakya Karlısu Anadolu Öğretmen Lisesi'ne Müdür Yardımcısı olarak, Kemal Köseoğlu'nun ise İskenderun Tosçelik Fen Lisesi'ne Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni olarak atandıklarını duyurdu.

Hiç yorum yok: