Okullarda Protesto! - Eğitim Haberleri

14 Ocak 2009 Çarşamba

Okullarda Protesto!

Radikal Gazetesi yazarı Haluk Şahin Milli Eğitim Bakanlığının talimatıyla dün tüm okullarda Filistin için saygı duruşu yapılmasını ağır bir dille eleştiriyor.

Dün Milli Eğitim tarihimizde daha önce benzerini gördüğümüzü hatırlamadığım bir olay gerçekleşti. Yurdun dört bir yanındaki ilköğretim okullarında İsrail'in Gazze'ye saldırısı protesto edildi ve özellikle bombardımanlarda ölen Filistinli çocuklar için saygı duruşu yapıldı. Ben, bunun, körpe dimağlara nefret tohumları ekebilecek ciddi bir yanlış olduğunu düşünüyorum. Ayrıca bu türden okul düzeyinde 'topluca' protesto ve saygı duruşlarına daha çok totaliter rejimlerde rastlandığını da unutmuyorum. Eminim K. Kore ve İran'da yapılıyordur. Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik bu işe önayak olarak ne yazık ki kötü bir örnek-olay yarattı. Yarın öbür gün, İsrailli çocukları öldürerek intikam alacaklarını söyleyen Hamaslı kesimden (Evet, maalesef öyleleri de var!) bir intihar bombacısı İsrailli çocukları havaya uçurduğunda, 'Bunun için de saygı duruşu yapacak mısın?' diye soracaklara ne cevap verecek?. Ortadoğu bu, ne olacağı bilinmez! İsrail'in Gazze operasyonu konusundaki görüşlerimi daha önce yazdım. Hamas'ın kışkırtmaları ne olursa olsun, İsrail'in orantısız güç kullanımı kabul edilemez. Çocukların ve masum sivillerin öleceğini bile bile yoğun bir yerleşim yerini bombardımana tutmak bir insanlık suçudur. İsrail'in ne yapmaya çalıştığını anlamıyorum. Ama Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın Gazze'deki çocuk ölümleri konusundaki duygusal-lığını anlıyorum. Haberleri izlerken ben de gözyaşı döktüm. Çocuklara ölüm ve dehşet yağdırmayı hiçbir neden mazur gösteremez. Kurbanları Gazzeli çocuklar da olsa gösteremez, İsrailli çocuklar da... Benim dün okullarda yapılan toplantılara itirazım da aynı nedene dayanıyor: O okullardan birinde bir tek Yahudi çocuğunun topluca söylenenleri dinlerken yaşayacağı psikolojik parçalanma duygusunu düşünmek de beni kahrediyor! O yaştaki arkadaşları İsrailli, Yahudi, Musevi ayrımı yapabilirler mi? Gazzeli çocukları öldürenlere yönelik toplu protesto, ömür boyu sürecek bazı anti-semitik önyargıların başlangıcı olamaz mı? Hele çevreleri bu ayrımı yapmayan, tam tersine Gazze'de olup bitenleri tamamen Yahudi düşmanlığı zehrine banarak protesto eden öfkeli büyüklerle doluysa. Milli Eğitim'in gayretkeşliği bu kadarla kalmıyor. Öğrenci velilerine Gazze'ye yardım bağışında bulunmalarını isteyen zarflar gönderilmiş. Buna ne gerek var? Koskoca Türkiye minicik Gazze'ye yardım etmek için öğrenci velilerine mi muhtaç kaldı? Camilerde, meydanlarda, sokaklarda yardım toplanıyor zaten. Bunu okullara niçin sokuyorsunuz? İşin içinde Hamas olduğu için mi? Hamas'la AKP arasında özel ilişkiler olduğu için mi? İnsan aklına gelenlerden utanıyor!..

Hiç yorum yok: