Lise Sitesinde İki İlginç Anket... - Eğitim Haberleri

28 Ocak 2009 Çarşamba

Lise Sitesinde İki İlginç Anket...

Konya'da bir okulun internet sitesinde ‘Ergenekon adlı bir örgütün varlığına inanıyor musunuz?’ ve ‘Sizce başörtüsü serbest olmalı mı?’ anketleri yapıldı.

Konya'nın Ereğli ilçesindeki İvriz Anadolu Öğretmen Lisesi'nin resmi internet sitesinde 'Ergenekon adlı bir örgütün varlığına inanıyor musunuz?' ve 'Sizce başörtüsü serbest olmalı mı?' anketleri yapıldı. Konya Milli Eğitim Müdürü Halil Şahin, okulların resmi internet sitelerinde bu tür anketlerin yasak olduğunu, konuyla ilgili inceleme başlatacaklarını söyledi. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından okula tahsis edilen 'ivrizaol.k12.tr' adlı sitenin 'anketler' bölümünde, 'Ergenekon adlı bir örgütün varlığına inanıyor musunuz?' başlığıyla düzenlenen ankete 545 kişi oy verdi. Bu kişilerden 319'u 'Hayır inanmıyorum', 76'sı 'Evet inanıyorum', 150'si de 'Olabilir, bilemiyorum' şıklarını işaretledi. Sitedeki 'Sizce Başörtüsü Serbest Olmalı mı?' başlıklı ankette de 646 kişi oy kullandı. Ankette 429 kişi başörtüsünün serbest olması yönünde, 188 kişi serbest olmaması gerektiği yönünde oy kullandı. 11 kişi emin olmadığını belirtirken, 18 kişi de 'Bana ne, ben örtmüyorum' dedi. Sitenin 'anketler' bölümünde ayrıca, 'Ordumuz Irak'a girmeli mi?', 'Türkiye şartlarında en iyi meslek hangisi' anketleri de bulunuyor. Soruşturma başlatılacak Konya Milli Eğitim Müdürü Şahin, MEB'e bağlı İvriz Anadolu Öğretmen Lisesi'nin resmi internet sitesinde böyle bir anketlerin düzenlenmemesi gerektiğini söyledi. Şahin, okulların internet sitelerinde toplumun gündeminde olan siyasi konular ile soruşturma konusu olmuş veya soruşturması devam eden Ergenekon gibi davalar ile ilgili görüş belirtmenin ve anket düzenlemenin yasak olduğunu belirtti. Şahin, konuyla ilgili inceleme başlatacaklarını söyledi. Müdüre saldırı flaş haber İvriz Anadolu Öğretmen Lisesi'nin Müdürü Sonuç Öngay (54), kimlikleri tespit edilemeyen 6 kişi tarafından önceki gün satır ve sopalarla dövüldü. Okulun pansiyon bölümünün yemek ihalesinin iptal etmesiyle ilgili olarak saldırıya uğradığı öne sürülen Öngay'a yapılan saldırı, okulun internet sitesinde de flaş haber olarak duyuruldu. Saldırının internet sitesindeki anketle herhangibir ilgisinin olmadığı belirtilirken, Selçuk Üniversitesi Meram Tıp Fakültesi Hastanesi'nde tedavisi süren Öngay polise verdiği ifadesinde şunları söyledi: “Sabah okula geldiğimde, bahçede satır ve sopalarla 6 kişi saldırdı. Saldırının ihale nedeniyle olabileceğini tahmin ediyorum. Çünkü okulumuzun pansiyon bölümünün yemek ihalesi vardı. Üç kez ihaleye çıktı ve fiyatlar çok yüksek olduğu için ihaleyi iptal ettim. Ben okulumu ve devletimi düşünürüm, insanların menfaatini değil. Bu saldırıyı, yıldırma politikası olarak görüyorum. Ama beni yıldıramazlar.”

Hiç yorum yok: