Hava Kuvvetleri'nde E-Sınav - Eğitim Haberleri

1 Aralık 2008 Pazartesi

Hava Kuvvetleri'nde E-Sınav

Hava Kuvvetleri Komutanlığı kendisini çağa hızla adapte etmeye devam ediyor. E sınav uygulamasına geçiliyor..

Personelinin her geçen gün gelişen dünyaya "ayak uydurabilmesi" için 2003 yılından bu yana bilgisayar destekli hizmet içi eğitim faaliyetlerine ağırlık veren Hava Kuvvetleri Komutanlığı, şimdi de "e - sınav" uygulamasına geçiyor. Yeni uygulamayla Hava Kuvvetleri personeli, yurdun herhangi bir köşesindeki görev yerinden hiç ayrılmadan bilgisayarının başında elektronik ortamda eğitim alacak ve eğitimin sonuçları da yine elektronik ortamda yapılacak sınavlarla değerlendirilecek.

Türk Silahlı Kuvvetleri, personelini görev yaptığı sınıflara ait temel eğitimlerin yanı sıra, göreve başladığı andan itibaren sürekli eğitime tabi tutuyor. Ancak askeri personelin Türkiye coğrafyasına yayılmış yüzlerce merkezde görev yapması, hizmet içi faaliyetlerinin tek bir merkezde verilmesini verimsiz hale getiriyor. Personelin eğitim faaliyetleri için karargahlara çağrılması zaman ve hizmet kaybına yol açıyor. Bu olumsuzlukların giderilebilmesi için "uzaktan eğitim" sistemine geçiş faaliyetlerine hız verildi. Böylece hem iş ve personel verimliliğini artırılması, hem de eğitimlerde fırsat eşitliği sağlanması hedeflendi.

Hava Kuvvetleri Komutanlığı eğitim sistemini elektronik ortama taşıma çalışmalarına 28 yıl önce başladı. 1980'den bu yana uygulanan görev başı eğitiminde 88 farklı uzmanlık dalında, yılda yaklaşık 2 bin personel eğitim gördü. 2003 yılında Bilgisayar Destekli Eğitim Üretim Merkezi Komutanlığı kurularak okul komutanlıklarında verilen eğitim görsel eğitim içeriğiyle desteklendi.

Sürekli eğitim modeli çerçevesinde, ikinci adım olarak 2005 yılında Uzaktan Eğitim Komutanlığı kuruldu. Böylece sosyal, politik, kültürel ve askeri alanlarda yaşanan gelişmeler karşısında kurumsal boyuttaki eğitim ihtiyacının karşılanması hedeflendi.

-e – SINAV BAŞLIYOR-

Uzaktan eğitim faaliyetleri kapsamında sürekli eğitim programlarını uygulamaya koyan Hava Kuvvetleri Komutanlığı'nın son adımı ise e - sınav sistemine geçiş oldu. Pilot uygulamalarda ve denemelerde başarı sağlanmasının ardından, personele verilen uzaktan eğitimlerin sonuçlarının e - sınav yöntemiyle değerlendirmesine başlanıyor. Hava Kuvvetleri Komutanlığı personeli, yurdun herhangi bir köşesindeki görev yerinden hiç ayrılmadan bilgisayarının başında elektronik ortamda eğitim alacak ve eğitimin sonuçları da yine elektronik ortamda yapılacak sınavlarla değerlendirilecek.

Hiç yorum yok: