Kendi Elemanını Kendin Yetiştir... - Eğitim Haberleri

5 Kasım 2008 Çarşamba

Kendi Elemanını Kendin Yetiştir...

Milli Eğitim Bakanlığı, sanayicilerin ihtiyacı olan kaliteli eleman sıkıntısını çözmek ve işsizlik oranını düşürmek için yeni bir çalışmaya imza atıyor.

Bakanlık, Türkiye'deki 250 organize sanayi bölge (OSB) başkanlığının bünyelerine zorunlu olarak birer meslek lisesi katması için çalışma başlattı. İlgili bütün bakanlıkların onay vermesi halinde OSB yönetimleri önümüzdeki yıl okulların temelini atacak. AK Parti Antalya Milletvekili Sadık Badak, Antalya Gazeteciler Cemiyeti'nde düzenlediği toplantıda Türkiye'nin yıllardır gündeme gelen ancak çözülemeyen bir konusunu dile getirdi. Badak, gezdiği bütün sanayi esnafının yetişmiş eleman azlığından şikâyet etmesi üzerine konuyu incelemeye aldığını ve Milli Eğitim Bakanlığı'na bir teklifte bulunduğunu söyledi. Badak, "Benim önerim Türkiye'deki 250 OSB'nin hepsinde yatılı ya da gündüzlü meslek liselerinin bulunması." dedi. Teklifinin Türkiye Büyük Millet Meclisi Plan ve Bütçe Komisyonu ile Sanayi Bakanlığı'nda olumlu karşılandığını bildiren Badak, "Konu Milli Eğitim Bakanlığı'nda da görüşüldü ve olumlu sonuç çıktı. 2009 yılında OSB'lerin bünyelerine bir meslek lisesi kurup Milli Eğitim Bakanlığı'na devretmesiyle ilgili kanun değişikliği yapılacak." şeklinde konutu.

Hiç yorum yok: