İlköğretim Müfettişleri Çok Dertli... - Eğitim Haberleri

9 Eylül 2008 Salı

İlköğretim Müfettişleri Çok Dertli...

Devlet memurları içinde kimseye yaranamayan grupların başında gelen ilköğretim müfettişleri çok dertli. İşte müfettişlerin hali...

İlköğretim müfettişleri gercekten cok dertli

(Ali Tezel / Akşam)
Hepimiz ilkokul okuduk. Hani müfettiş gelecek derlerdi de hem öğretmenlerimiz hem biz tir tir titrerdik ya, hani sınıfa girince bizlere birkaç şey sorardı ve sordukları sorular ömrümüz boyunca aklımızda çıkmazdı ya, hani devletin gördüğümüz ilk müfettişleri onlardı ya işte onlardan yüzlerce mektup yağıyor.

Devlet memurları içinde ne İsa'ya ne de Musa'ya yaranabilen grupların başında müfettişler gelir, bunların içinde ise en dertlileri ilköğretim müfettişleridir.

Üstlerinde Milli Eğitim Bakanlığı Teftiş Kurulu'nun baskısı, İl Milli Eğitim Müdürü'nün baskısı ve çok düşük ücretle işgörmeye çalışırlar. En son devlet memurlarına ek ödeme benzeri uygulamadan da en çok zarar görenler ise bu gruptur.

Son günlerde bu grubun feryadı epey arttı. Ben de size bugün gelen feryatlardan konuyu özetleyen üç tanesini vereceğim.

1-İki yılda bir yer değiştirmekten bıktık

İlkİ ismini gizli tutmamı isteyen bir ilköğretim müfettişinden ve en azından bir ilde 7-8 yıl kalmak istiyor. Bakın ne diyor.

“...Türk Eğitim sistemini sırtında taşıyan ve il düzeyinde görev yapan yaklaşık 3000 ilköğretim müfettişi kan ağlamaktadır. İki üniversite bitirip sınavla müfettiş oldum. 4 yıl boyunca hem öğretmenlik yapıp hem de üniversiteye devam ettim. Sonuç, denetlediğim okul müdüründen de öğretmenden de daha düşük maaş alıyorum. Maddi sıkıntılar bir yana, yıllardır uygulanmayan rotasyonun uygulanması sonucu yer değiştirmek zorunda kaldım. 42 yaşına geldim. İki yılda bir yer değiştireceğim için inanın evime eşya bile alamıyorum. İki yıl sonra hangi ile atamam yapılacak diye gecelerim uykusuz geçiyor. Çocuklarımın ve eşimin psikolojisi bozuldu. Amacım hiç kimseyi şikayet etmek değil. Sadece bulunduğumuz illerde 7-8 yıl çalışma imkanı verilmesi için yardımınızı bekliyoruz. Benim durumumda olan yüzlerce ilköğretim müfettişi bulunmaktadır.

İsmi mahfuz

2-Denetlediğimden az aylık alıyorum

İkİncİsİ ise bir ilköğretim müfettişi yardımcısı diyor ki; “...Eşit işe eşit ücret kapsamında yapılan zamlardan nasibini alamayan ben ve benim gibiler, sizleri bu durumdan haberdar etme gereği duyduk. Eşit işe eşit ücret kapsamından yararlanmayanlar; ilköğretim müfettişleri ve müfettiş yardımcıları, ilçe milli eğitim müdürleri, şube müdürleri ve şefler. Benim eşim 9 yıllık (derece ve kademesi 4/1) öğretmen. Benim de 11 yıllık öğretmenliğim ve 1 yıllık müfettiş yardımcılığım (derece ve kademem 3/2) var. Ben eşimden yaklaşık 150 YTL daha düşük bir maaş alıyorum. Düşünün; denklik olarak ilçe milli eğitim müdürüne denk statüde olmamıza rağmen okul müdürü ve öğretmenleri denetlememize rağmen daha az maaş almamız ne derece doğru sizlerin yorumunuza bırakıyorum.”

İsmi mahfuz

3-Artık mesleğimden utanmaya başladım

Yayınlayacağımız üçüncü mektupta ise; “Ben bir ilköğretim müfettişiyim. İlköğretim müfettişi olabilmek için 2 üniversite bitirdim ve devletin yaptığı 4 tane sınavı başarı ile geçtim. Hayatımın en güzel yılları bu mesleğe hazırlanmakla geçti. Ancak son 10 yılda mesleğimiz her yönü ile git gide eridi. Toplam 3000 kişi olmamıza rağmen sesimizi kimseye duyuramadık. Artık usandım ve yaptığım işten utanır hale geldim. Şu anda aldığım maaş denetlediğim öğretmenden ve müdürden daha düşük. Bir sistemde denetim görevini yapan denetlediğinden daha düşük maaş alır mı? Siz bilirsiniz, Allah aşkına dünyada bunun bir örneği var mı? Size bir de tablo gönderiyorum göz atarsanız ne demek istediğimizi daha rahat anlatabiliriz...”

Hiç yorum yok: