Özel okullların Ucuzlama Yolu Vergilerde... - Eğitim Haberleri

8 Temmuz 2008 Salı

Özel okullların Ucuzlama Yolu Vergilerde...

Özel okulların günümüzde çok geliştiğini ifade eden Öztürk, “Özel okullarda eğitimin yanı sıra, öğrenciler kültürel, bilimsel ve sportif açıdan da çok donanımlı yetişiyor”

Bilfen Eğitim Kurumları Yönetim Kurulu Başkan Vekili Fatih Öztürk, devletin özel okulları ticarethane gibi gördüğünü belirterek, “Özel okulların önü açılmadığı sürece kalabalık sınıflar sorunu ortadan kalkmaz” dedi. Özellikle İstanbul gibi büyük kentlere göç yaşandığını da ifade eden Öztürk, “İstanbul Valisi Muammer Güler diyor ki, 'biz her sene 1500 ilave derslik yapmalıyız ki, sınıflardaki öğrenci sayısı sabit kalsın.' Demek 1501 ilave derslik yapmadığımız sürece bu sorunu aşamayacağız” şeklinde konuştu.

Eğitim öğretimde yaşanan bu sorunun ancak özel okulları teşvik ederek çözmenin mümkün olabileceğini ifade eden Öztürk, özel okulların biraz daha teşvik edilmesi gerektiğini söyledi. Özel okulların devletin sırtından yük aldığını da belirten Fatih Öztürk, vergilerin sıfırlanması halinde özel okullara daha çok öğrenci gideceğini söyledi. Bilfen Eğitim Kurumları Yönetim Kurulu Başkan Vekili Fatih Öztürk şöyle konuştu:

ÜCRETLER DÜŞER

“Vergiler kalksa, otomatik olarak fiyatlar yüzde 35, yüzde 40 düşer. Yüzde 35, yüzde 40 düşmesi demek özel okullardaki öğrenci payının yüzde 1.9'dan, otomatik olarak yüzde 10'lar üzerine çıkması demek. İstanbul pahalı bir kent, ama Anadolu'da özel okul fiyatları şu anda hala 4 ila 5 bin YTL civarında. Fiyatları yüzde 40 düşürürseniz, bu okullar en fazla 3 bin YTL seviyesine iner. Düşük gelirli aileler bile çocuklarını özel okullara gönderebilirler.”

ÖZEL OKULLAR DEĞİŞTİ

Bundan 15-20 sene önce özel okulların devlet okullarından pek farklı olmadığını da ileri süren Fatih Öztürk, “Eskiden okulların kapladığı alanın yüzde 80-85'ini sınıflar oluştururdu. Özel okullar da aşağı yukarı böyleydi. Şimdi öyle değil. Mesela Özel Çamlıca Bilfen İlköğretim Okulu, 22 bin mektrekarelik bir alanı kaplıyor. Bu okulumuzda sınıfların kapladığı alan yüzde 8 civarında. Gerisi sosyal, sanatsal, bilimsel ve sportif alanlara ayrılmış durumda” dedi

Kaynak:Mynet

Hiç yorum yok: