Çıraklık Bir Yıla Düşüyor... - Eğitim Haberleri

4 Temmuz 2008 Cuma

Çıraklık Bir Yıla Düşüyor...

Milli Eğitim Bakanlığı ile Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, çıraklık eğitiminin asgari sınırının 2 yıldan 1 yıla düşürülmesi konusunu masaya yatıracak.

Sanayi Bakanlığı, ara eleman sıkıntısının azaltılması amacıyla çıraklık eğitiminin asgari sınırının 2 yıldan 1 yıla düşürülmesi ile ilgili olarak Milli Eğitim Bakanlığı ile masaya oturuyor.
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı özellikle sanayi sektöründe yaşanan ara eleman sıkıntısının azaltılması ile ilgili çalışmalarına hız verdi. Bakanlık, 3308 Sayılı Meslekî Eğitim Kanunu'nun bazı maddelerinde değişiklik yapılması amacıyla Milli Eğitim Bakanlığı ile masaya oturacak. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı alanlarına göre 2 ila 4 yıl arasında değişen çıraklık eğitiminin 1 ila 4 yıl arasında olması konusunu gündeme getirdi. Bakanlık söz konusu öneriyi Milli Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü'ne bildirirken, söz konusu öneriyi 20. Mesleki Eğitim Kurulu Toplantısı'nda gündeme getirerek karar bağlamayı planlıyor. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı söz konusu toplantıda çıraklık eğitiminin yanı sıra işletmelerde yapılan teorik ve pratik eğitimi de masaya yatıracak.

Hiç yorum yok: