AKP Af Sitesini Kapattırdı... - Eğitim Haberleri

2 Haziran 2008 Pazartesi

AKP Af Sitesini Kapattırdı...

AKP Eğitim Komisyonu Üyeleri, öğrenci affı bekleyen gençlerin kurduğu ve on binlerce üyesi bulunan Eğitim Hakkı Platformu "www.af2008.org" adresini kapattırdı.

AKP Eğitim Komisyonu Üyeleri, öğrenci affı bekleyen gençlerin kurduğu ve on binlerce üyesi bulunan Eğitim Hakkı Platformu "www.af2008.org" adresini kapattırdı.
Öğrenci affı bekleyen gençler tarafından kurulan ve bir yılı aşkın süredir öğrenci affının çıkarılması amacıyla yoğun çalışmalar yürüten Eğitim Hakkı Platformu www.af2008.org'a AKP'den büyük darbe geldi. Öğrenci affı bekleyen gençlerin kurduğu ve on binlerce üyesi bulunan web sitesi AKP'li bazı vekillerin talimatıyla kapatıldı. ANKA'ya açıklamada bulunan Eğitim Hakkı Platformu temsilcileri, okullarından sonra ise hak arama mücadelesi verdikleri sitelerinden de "atıldıkları" için şaşkın olduklarını belirttiler. Platform yetkilileri, “Çözüm beklediğimiz Meclis'ten de darbe yemek bizim için çok kötü ve üzücü. Bizler haftalardır sayın Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve sayın Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik'i il il, açılış açılış takip ederek taleplerimizi yazılı olarak kendilerine iletiyoruz. Bakanımız ve başbakanımız bizi dinleyip sorunun çözüleceğine dair sözler söylerken hatta başbakanımız verdiğimiz yazılı notların üzerine bizleri bizzat telefonla ararken, eğitim komisyonu üyeleri sitemizde yayınlanan cep telefonlarına gelen mesajlar üzerine, 'günde binlerce mesaj geliyor, af bekleyen öğrencilerden mesaj okumaktan iş yapamıyoruz' diyerek sitemizi kapattırmaları düşündürücüdür” dedi.
ANKA'nın edindiği bilgiye göre Eğitim Hakkı Platformu'nun www.af2008.com sitesinin kapatılmasını ise AKP Kahramanmaraş Milletvekili ve Eğitim Komisyonu Başkanı Mehmet Sağlam ile AKP Grup Başkanvekili Bekir Bozdağ istedi. Sağlam ve Bozdağ'ın sitenin kapatılmasını kendilerine günde bine yakın mesaj geldiği için istediği öğrenildi.

-ÖĞRENCİ AFFINDA SEYİR DEFTERİ-

Öğrenci affı kapsamında en son 2005 yılı Mart ayında yasal düzenleme yapıldı. Ancak bu düzenleme, 2001-2005 tarihleri arasını kapsadı ve 644 bin üniversiteden ilişiği kesilen öğrenciden 200 bin öğrenci bu afla okullarına yeniden kavuştu. '2005 affı' ile ilgili mahkemeye başvuran bazı öğrenciler, mahkeme kararıyla okullarına geri döndü. Öğrenci affı, Türkiye'nin gündemine 1983'de girdi. Bu tarihten sonra 1984, 1986, 1988, 1991, 1993, 1995, 1997 ve 2000 yıllarında öğrenci affına ilişkin yasal düzenlemeler yapıldı.

Hiç yorum yok: