Tüm Masraflar Sibel Can'dan ... - Eğitim Haberleri

27 Mayıs 2008 Salı

Tüm Masraflar Sibel Can'dan ...

Sibel Can, üç yıldır mum ışığında ders çalışan Pınar Soykan'ın eğitim masraflarını üstlenmeye karar verdi..

Manisa Saruhanlı'ya bağlı Nuriye beldesinde yaşayan Saruhanlı Çok Programlı Lisesi 9/B sınıfı öğrencisi Pınar Soykan (15), maddi imkânsızlık nedeniyle elektrikleri kesildiği için 3 yıldır mum ışığında ders çalışıyordu. Her yıl okul birincisi olan, şimdiye dek 9 takdir, 2 teşekkür, 1 onur belgesi alan Pınar'ın okul masraflarını komşuları karşılıyor, otobüs sürücüleri de ücret almıyordu. Haberin yayımlanmasının ardından duygulanan Sibel Can, "Geleceğimiz olan gençlerin maddi imkânsızlık yüzünden okuyamaması beni üzüyor. Daha önce 2 okul yaptırdım. Şimdi de Pınar'a ışık tutacağım" dedi. Sibel Can, Pınar'ın tüm eğitim masraflarını karşılayacak.

HERKES SEFERBER
Sibel Can'ın yardımcısı aracılığıyla aradığını ve hesabına para yatırdığını söyleyen Pınar, "Ünlü bir sanatçının eğitimime destek sağlaması beni ve ailemi çok mutlu etti. Ben de liseyi birincilikle bitireceğim" dedi. Üniversite sınavlarında Türkiye birinciliğini Manisa'ya getireceğini iddia eden Soykan, "Üniversite diplomamı Sibel Can'a ve hayırseverlere armağan edeceğim" diye konuştu. Soykan ailesinin borcu Manisa Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı tarafından ödenince Pınar 3 yıl sonra yeniden elektrikle ders çalışma imkânına kavuştu. Öte yandan, adlarının açıklanmasını istemeyen 2 hayırsever Pınar'a burs verirken, Manisa Ticaret Odası bilgisayar hediye etti. Manisa'daki Özel Doruk Koleji Pınar'ı burslu olarak kabul etmeye hazır olduğunu açıklarken, Final Dershaneleri ücretsiz olarak üniversite hazırlık kursuna kabul edeceklerini bildirdi. Manisa Ticaret Borsası Başkanı Arif Koşar ve Yönetim Kurulu üyesi Sadık Özkasap Pınar'a eğitim hayatı boyunca her türlü desteği vermeye hazır olduklarını söylediler.

Hiç yorum yok: