MEB Arsa Alamadı... - Eğitim Haberleri

19 Mayıs 2008 Pazartesi

MEB Arsa Alamadı...

Milli Eğitim Bakanlığı, okul yapılması için kamulaştırılacak arsalar için ayrılan 50 milyon YTL’nin ancak 9 milyon 960 bin YTL’sini kullanabildi.

Milli Eğitim Bakanlığı, okul yapılması için kamulaştırılacak arsalar için ayrılan 50 milyon YTL'nin ancak 9 milyon 960 bin YTL'sini kullanabildi. Bakanlık, kullanamadığı bütçeden 20 milyon 20 bin YTL'yi ise taşınabilir okullar için aktarmak zorunda kaldı.
Milli Eğitim Bakanlığı, 2007 yılı için Merkezi Bütçe Kanunu ile ortaöğretim okullarını arsa kamulaştırmaları için 50 milyon YTL ödenek ayırmıştı. Bakanlık, 50 milyon YTL'lik kamulaştırma ödeneğinin 9 milyon 960 bin YTL'sini kamulaştırma için kullanabildi. Kamulaştırma bütçesinin 20 milyon 20 bin YTL'sini taşınabilir okullar için harcayan Bakanlık, bu yıl ise kamulaştırma için ayrılan ödeneği 40 milyon YTL olarak belirledi.
Yatırımlar ve Tesisler Daire Başkan Vekili Salih Altınay tarafından TBMM Dilekçe Komisyonu'na gönderilen yazıda Bakanlık olarak okul yerleri ile ilgili araştırmanın yapılmadığını açıkladı. Altınay,yazısında, imar planlarının belediye meclisleri tarafından yapıldığını bu nedenle, okul yeri olarak belediyelerce belirlenen yerlerin ihtiyacı karşılayıp karşılamadığının şu anda bilinmediğini anlattı.

Hiç yorum yok: