Milli Eğitim Bakanlığı; anadolu ve genel liselerin açılmasına yeni düzenleme getiriyor. - Eğitim Haberleri

29 Nisan 2008 Salı

Milli Eğitim Bakanlığı; anadolu ve genel liselerin açılmasına yeni düzenleme getiriyor.

Anadolu ve genel liselerin açılmasına ilişkin yeni düzenleme hazırlığında olan Milli Eğitim Bakanlığı, düzenlemede iki tür lisenin de açılış şartlarını aynı düzeye çekmeyi planlıyor. Anadolu lisesine olan talebin artması nedeniyle yapılacak düzenleme ile hangi tür okula talep gelirse o tür okul açılacak. MEB Ortaöğretim Genel Müdürlüğü, hazırladığı önerileri de Bakan Hüseyin Çelikíe sundu. Öneriler arasında Anadolu liselerinin açılmasının kolaylaştırılması da var.

Yapılacak yeni düzenleme ile genel liselerin açılma şartında en az 20 bin, Anadolu liselerinin açılma şartında ise en az 50 bin olması gereken yerleşim alanı nüfusunun, 10 bine düşürülmesi planlanıyor. Anadolu liselerinin açılma şartında yer alan “en az 14 derslik bulunması” şartı da 8'e indirildi.

Hiç yorum yok: