14 Eylül 2010 Salı

"Okul Korkusu" Nasıl Yenilir?

"Okul Korkusu" Nasıl Yenilir?

Okula bu yıl başlayacak çocukların ailelerinden ilk kez uzun süreli ayrı kalacağı ve dış dünya ile ilk karşılaşma dönemini yaşayacağı belirtilerek, bu dönemin başarıyla atlatılmasında öğretmen ve ailelere büyük görev düştüğü bildirildi.
Denizli Devlet Hastanesi Çocuk Psikiyatri Uzmanı Dr. Şermin Yalın, yazılı açıklamasında, çocukların önemli bölümünün okula uyum sürecini sağlıklı biçimde atlatırken, bazı çocuklar için okula gitmenin sürekli bir kaygı kaynağı haline dönüştüğünü kaydetti.

Yalın, ''okul korkusu''nun, okula yeni başlayan çocukların anne babalarından ayrılmaktan dolayı duydukları endişe, çocuğun okul ortamında rahatsız eden ya da korkutan bir durumdan dolayı okula gitmek istememesi, aileden ayrılarak yeni bir sosyal ortama uyum sağlama endişesi olarak karşılarına çıktığını ifade ederek, şöyle devam etti:

''Okula ilk adım, çocukların aileden ilk defa uzun süreli ayrılması ve dış dünya ile ilk karşılaşma dönemi olması nedeniyle önemli. Okula alışma döneminde anne-baba tarafından aşırı korunan, kural ve sınırlamalar öğretilmeyen, duygusal olarak yaşının olgunluğuna sahip olmayan çocuklar, yaşıtlarına göre daha fazla zorlanmaktadırlar. Okul korkusu taşıyan çocuklara karşı en büyük destekçi öğretmen ve aileleridir. Çocuğun okula gitmesi konusunda ödün verilmemeli, mutlaka okula gitmesi sağlanmalıdır. Bu çözümün yarısıdır.''

Çocuğa, okulun amacını açıklamak, okula gitmesi konusunda ailenin tüm fertlerinin kararlı ve tutarlı olmasının da işe yarayacağını aktaran Yalın, açıklamasında, ''Okula gitmemesi halinde, yapılan çalışmalardan geri kalacağı ve bunun kendisi için bazı aksaklıklara yol açacağı anlatılmaya çalışılmalıdır. Bazen çocuklar kendiliğinden eve dönebilir, bu durumda da yapılması gereken onu okula geri göndermektir. Okula gitmediğinden dolayı çocuğun korkusu ve gözyaşlarıyla alay edilmemelidir. Vedalaşmaları çabuk ve kısa süreli tutarak, ayrılıkların doğal olduğu hissettirilebilir'' ifadelerine yer verdi.


-ANLAŞILDIĞINI HİSSETTİRİN-


Yalın, çocuğun endişeleri, duyguları üzerinde konuşmanın hem sıkıntısını paylaşmasını hem de anlaşıldığını hissedip rahatlamasını sağlayacağına vurgu yaparak, sıkıntılı durumun geçici olabileceği, kendisiyle aynı durumda olan başka çocukların da olduğunun anlatılması önerisinde bulundu.

Öğretmenlere de önemli görevler düştüğünü anlatan Yalın, açıklamasında şunları kaydetti:

''Öğretmenler çocuğun okulda kendini terk edilmiş ve yalnız hissetmesine yol açacak davranışlardan kaçınmalı. Okulda çocuğun ilgisini çekecek sınıf içi aktiviteler çoğaltılabilir. Çocuk sınıf içi çalışmalara katılmaya zorlanmaktan kaçınılmalı, başlangıçta kolaylıkla üstesinden gelebileceği görevleri alması için yüreklendirilmelidir. Anne ve babalar eğitilerek okulda yeterli bakım ve eğitim olmadığı yolundaki inanç yok edilip, ailenin aşırı koruyucu tavırlardan kurtulması sağlanabilir. Bu inanç kaybolursa çocuklar okula başlamadan önce ailedeki kaygılı konuşmalardan etkilenmeyeceklerdir.''

Tatil Sonrası Okula İyi Bir Dönüş İçin 20 Öneri

Tatil Sonrası Okula İyi Bir Dönüş İçin 20 Öneri

Yeni okul dönemine olumlu başlangıç yapmak çocuğun genel davranışlarını, kendine güvenini ve akademik başarısını etkiliyor.
Okula dönüş için istekli olan öğrenciler bile artan etkinlik ve yapısal düzenlemelerle ilgili baskılara uyum sağlamada zorlanabilirler. Bu döneminde hayatın artan hızına uyum sağlayabilmek için anne-babalar önceden plan yaparak, gerçekçi ve olumlu bakış açısı geliştirerek öğrencilere destek olabilirler.

Memorial Hastanesi'nden Pedagog Dr. Melda Alantar, tatil sonrası okula dönüş için anne babalara önemli ipuçları verdi.

1. Problemleri önceden çözün: Çocuğunuzun fiziksel ve ruhsal bir problemi varsa okula başlamadan çözülmüş olmalı. Çocuğunuzun fiziksel ve ruhsal sağlığının yerinde olduğundan emin olun. Çocuk ve diş doktoruyla v.b. görüşmelerinizi erken dönemde ayarlayın. Çocuğunuzun duygusal veya psikolojik gelişimiyle ilgili endişelerinizi uzmanlarla paylaşın. Uzmanlar kaygılarınızın yaşa uygun konulardan mı ya da ayrıntılı olarak değerlendirilmesi gereken gelişmelerden mi kaynaklandığını belirlemenizde yardımcı olurlar. Okul başlamadan önce varolan sorunu saptayarak çözüm aramak çocuğunuza da yarar sağlar. Okullar anne-babaların tanımlanan sorunu iyileştirme çabalarını desteklerler.

2. Gerekli belge ve bilgileri gözden geçirin: Okuldan gönderilen yazılı belgeleri inceleyin. Belgeler çocuğun öğretmeni, sınıfı, okul için gerekli malzemeler, serbest zaman etkinlikleri, v.b. önemli bilgiler içermektedir.

3. Ajandanıza not düşün: Önemli günleri kişisel takviminiz üzerinde işaretleyin.

4. Okul alışverişi için son dakikaya kalmayın: Okul açılmadan bir-iki hafta önce alışverişinizi tamamlayın. İlköğretim çağındaki çocuklar size yardımcı olabilirler. Alışveriş listesini birlikte gözden geçirebilirsiniz.

5. Uyku ve yemek düzeninde yeni uygulamaya geçin: Okullar açılmadan en az bir hafta önce uyku ve yemek düzeninizi özellikle kahvaltı saatlerini yeniden planlayın. Bu değişikliğe çocuğunuzu hazırlamak için onunla ödev ve etkinlikler nedeniyle aşırı yorgunluk hissetmemek için düzen oluşturmanın yararları üzerinde konuşun.

6. Televizyonu kapatıp başka aktivitelere yönlenmesini sağlayın: Çocuğunuzu sabah saatlerinde televizyon izlemek yerine; yap- bozla uğraşma, boyama, kitap okuma gibi etkinliklere yönlendirin. Bu faaliyetler çocuğunuzun öğrenme sürecine ve okul düzenine alışmasını kolaylaştıracaktır.

7. Çocuğunuzla birlikte okulunu ziyaret edin: Çocuğunuz küçükse ya da yeni bir okula başlıyorsa onunla birlikte okula gidin. Öğretmenle tanışmak, sınıf, yemekhane, bahçeyi görmek okul öncesi hissedilen endişenin azalmasını sağlar. Yeni çevre hakkında soru sorması için çocuğunuzu yüreklendirin.

8. Arkadaşlarıyla program yapsın: Okul açılmadan önce çocuğunuzu sınıf arkadaşlarıyla buluşarak olumlu sosyal ilişkiler kurması için destekleyin.

9. Ev ödevleri için uygun ortam bulun: İlköğretim çağındaki çocuklar kendi odalarında veya evin sessiz bir köşesinde çalışabilirler. Okula yeni başlayan çocuklar için ise oturma odası ya da mutfak gibi ortak kullanım alanlarında erişkinlerin denetim ve gözetimlerine olanak sağlayan bir çalışma köşesi oluşturulabilir.

10. Okul eşyaları için uygun bir yer belirleyin: Okul eşyaları, anne-babanın okuması için eve gönderilen yazılı belgeleri v.b. koymak için bir yer belirleyin. Her akşam okul çantasının düzenlenmesinin çocuğunuzun sorumluluğu olduğunu hatırlatın.

11. İşlerinizi çocuğunuzun okul programına göre düzenleyin: Okulların açıldığı hafta programınızı sadeleştirin. İş seyahatleri, gönüllü çalışmalar, projeler v.b. mümkün olduğu ölçüde erteleyin. Yeni okul döneminde çocuğunuzun hissedebileceği endişeyi yenmesi ve okul düzenine alışmasına yardım olabilmek için serbest zamana ihtiyaç duyabilirsiniz.

12. Beslenme çantalarını bir gece önce hazırlayın.

13. Saatinizi kurun: Çocuklar sabah kalkabilmek için çalar saatlerini kendileri kurabilirler. Sabah okul için hazırlanmak, kahvaltı etmek için çocuğunuza yeterli zaman tanıyın. Düzene uyum sağladıkları, servise yetiştikleri zaman onları övün.

14. Okul sonrası saatler de planlanmalı. Eve döndüğünde sizi bulamadığı zaman neler yapılması gerektiğini çocuğunuzla konuşun.

15. Kitap ve defterlerini gözden geçirin: Yıl içinde öğreneceği bilgiler hakkında onunla konuşun. Konulara ilişkin merak ve ilginizi onunla paylaşın. İçerikleri kavrama yeteneğine olan güveninizi ona açıklayın. Okul yılı boyunca öğrenme sürecini pekiştirin. Öğrenme becerilerinin gelişmesi zaman alır, sık tekrar gereklidir. Çocuğunuzu sabırlı, dikkatli ve olumlu olması konusunda yüreklendirin.

16. Öğretmenini ile iletişimde olun: Çocuğunuzun okuldaki durumuna ilişkin geri-bildirim almak istediğinizi öğretmenine/öğretmenlerine iletin. Onlarla tanışın. Velilerle iletişim kurma konusundaki tercihlerini-notlar, elektronik posta, telefon görüşmeleri v.b. öğrenin.

17. Okuldaki yetkililer ile işbirliği yapın: Siz ve çocuğunuza yardımcı olacak kişileri belirleyin; müdür, psikolojik danışman, serbest zaman etkinlikleri koordinatörü v.b. Görevleri ve gereksinim duyduğunuzda nasıl ulaşacağınız hakkında bilgi edinin.

18. Çocuğunuzun sorunlarına ilgi gösterin: Çocuğunuzun okul konusunda endişeleri varsa beslenme veya okul çantasına onu yüreklendirecek özel notlar yazıp bırakın. Yeni bir durumda insanların endişe duymalarının doğal olduğunu ve öğretmen, akranlarını tanıyıp okul düzenine uyum sağladıktan sonra her şeyin düzeleceğini kendisine anlatın.

19. Sakin tavrınızı koruyun, çocuğunuz bundan etkilenecektir..Özellikle yuvaya, birinci sınıfa başlayan çocuklar ayrılık endişesi veya çekingenlik yaşayabilirler. Eğitimciler bu durumun üstesinden gelebilecek deneyime sahiptirler. Onu bıraktıktan sonra fazla oyalanmadan, onu sevdiğinizi ve gün boyunca düşüneceğinizi, okul bitiminde onu gelip alacağınızı söyleyin. Sakin ve olumlu davranın.

20. Olumsuz deneyimlerin çocuğunuzun hevesini kırmasına izin vermeyin: Akademik veya sosyal konularda güçlük yaşayan veya arkadaşları tarafından alay edilen, zorbalıkla karşılaşan öğrenciler okula yeniden dönmeyi istemezler. Sorunlarınızı okul yönetimine aktarın, onlarla işbirliğine girin. Yeni okul döneminde benzer sorunlarla karşılaşmayacağını çocuğunuza aktarın. Zorluklarla kendi kendine başa çıkma becerilerini destekleyin. Gerekirse öğretmeninden yardım alması konusunda onu yönlendirin.

2 milyon 400 Bin Öğrenci Okulla Tanışıyor

2 milyon 400 Bin Öğrenci Okulla Tanışıyor

İlköğretimde 1 milyon 300, okul öncesinde 1 milyon 100 bin olmak üzere yaklaşık 2 milyon 400 bin öğrenci bugün okulla tanışıyor.

Milli Eğitim Bakanlığınca (MEB), okula yeni başlayacak öğrencilerin okula alışmalarını sağlamak amacıyla hazırlanan program uygulanacak. Okula yeni kayıt yaptıran öğrenciler bu nedenle diğer öğrencilerden bir hafta önce okula başladı. Uyum programıyla ''okul öncesi çocukları ve ilköğretim 1. sınıf öğrencilerinin okula uyumlarının sağlanması, okul kaygısının giderilmesi, sosyal ve sportif etkinliklerle öğrenme ortamını tanıması ve sevmesi, okul kurallarını öğrenmesi ve okula iyi bir başlangıç yapması'' amaçlanıyor.

2010-2011 eğitim-öğretim yılında, ilköğretime bağlı ana sınıflarına yeni başlayacak öğrenciler için hazırlanan uyum programı çerçevesinde bugün okullarda açılış törenleri düzenleniyor.

Bugün okullarda okul müdürleri velilere bu uygulamanın amaçlarını, yararlarını ve okul öncesi eğitim programını özetleyen açıklamalarda bulunacak. Daha sonra tüm okul personeli velilere ve çocuklara tanıtılacak. Velilere ve çocuklara sınıfın basit kuralları anlatılacak. Veliler okuldaki uygun bir yerde bekletilirken, çocuklarla basit tanışma oyunları oynanacak. Çocuklarla pastel boya resim çalışması yapılacak ve çocuklar yaptıkları resimleri evlerine götürecek.

İkinci gün, öğretmenler, çocukları ve velileri karşılayarak okulun ve sınıfın kurallarını hatırlatacak. Çocuklar sınıfta serbest oyun oynayabilecek. Kahvaltı ve temizlikten sonra çocuklar oyuncakları toplayıp yerleştirmeyi öğrenecek. Kukla eşliğinde öğretmenlerinden basit hikayeler dinleyecek olan miniklere, sınıf kuralları tekrar edilecek ve sınıf ile okul tanıtılacak. Öğrenciler, ikinci gün oyun hamuruyla serbest çalışma yapacak ve şarkılar eşliğinde oyun oynayacak.

Ana sınıfı öğrencileriyle üçüncü gün, temizlik ve kahvaltıdan sonra oyuncaklar hakkında konuşulacak ve tuvalet ile lavabo kullanımına ilişkin bilgi verilecek. Hikaye anlatımı ve boyama etkinliklerinin ardından öğrencilerle bugüne kadar ''neyi neden'' yaptıklarına ilişkin sohbet edilecek.

Öğrenciler son gün, rutin çalışmaların dışında okul çalışanlarının görevleri, ihtiyaç halinde kimlerden yardım alınacağı ve gün içinde neler yapıldığı konusunda bilgilendirilecek.


-KALEM TUTMAYI ÖĞRENECEKLER-


İlköğretime yeni başlayacak öğrenciler ise okul hayatlarının ilk haftasında ders düzenini, teneffüsü, defter kullanmayı ve kalem tutmayı öğrenecek.

İlköğretim öğrencileri için uyum programında her biri 40'ar dakikadan toplam üç ders yapılacak ve her ders arasında 15-20 dakika teneffüs verilecek.

Açılış töreninde uyum programı konusunda öğrencilere ve velilere uygulamanın amacına ilişkin açıklama yapıldıktan sonra ikinci derse geçilecek. Bu derste öğretmenlerle öğrenciler tanışacak, öğrencilere okulun ilgili bölümleri gezdirilecek. İlk gün öğrencilerin okuldan eve güvenle gelip gitmeleri konusunda eğitim verilecek ve şarkılı bir oyunla ders sona erecek.

Öğrenciler ikinci gün okul ve sınıf kurallarını öğrenecek, sınıf, koridor, tuvalet ve kantinin kullanımı konusunda öğrencilere uygulamalı bilgi verilecek. Öğretmenlerin öykü okuyup öğrencilerin masallar anlatacağı ikinci günde, okul bahçesi ve spor salonunda da etkinlik yapılacak.

Henüz oyun çağında olan ilköğretim birinci sınıf öğrencileri, okula başladıklarının üçüncü gününde sevdikleri oyuncakları anlatabilecekler, hayvanlarla ilgili bir şarkı söyleyebilecekler. Serbest resim çalışmaları yapacak öğrencilere, beden eğitimi için bahçede etkinlik düzenlenecek, enstrüman veya kaset eşliğinde müzikli bir oyun, dans veya ront öğretilecek.

Minik öğrenciler uyum programının son gününde kalem tutmayı, defter ve tahta ile diğer sınıf araç gereçlerini kullanmayı öğrenecek. Öğrencilere okuma yazmaya hazırlık çalışmaları yaptırılacak. Öğrenciler, beden eğitimi için bahçede yapılacak çeşitli etkinlik ve oyunlarla haftayı tamamlayacak.

2010-2011 eğitim-öğretim yılı 20 Eylül Pazartesi günü başlayacak.

YGS Birincisi Kapkaçta Yakalandı

YGS Birincisi Kapkaçta Yakalandı

Konya'da, YGS birincisi olan bu yıl İzmir 9 Eylül Üniversitesini kazandığı belirtilen bir genç kapkaç yaptığı gerekçesiyle yakalandı
Konya'da, YGS birincisi olan bu yıl İzmir 9 Eylül Üniversitesini kazandığı belirtilen bir genç, alışverişten dönen bir kadının çantasını kapkaç yöntemiyle çaldığı gerekçesiyle gözaltına alındı. Şüphelinin cebinden 3, çantadan ise 5 TL çıktığı öğrenildi.

Merkez Selçuklu ilçesinde bir alışveriş merkezi yakınlarında N.E. isimli bir kadının çantası kapkaç yöntemiyle çalındı. İhbar üzerine olay yerine gelen polis ekipleri, çevrede yaptıkları araştırmalar sonrasında şüpheli Alper K'yı (21) yakaladı.

Konya Numune Hastanesi'nde sağlık kontrolünden geçirildikten sonra Asayiş Şube Müdürlüğüne götürülen Alper K'nın Konya'da yaşadığı, bu yıl 9 Eylül Üniversitesini kazandığı, İzmir'e gidip kaydını yaptırdıktan sonra da Konya'ya döndüğü öğrenildi.

Alper K'nın ilk ifadesinde, Param bitmişti. Paraya ihtiyacım vardı dediği öğrenildi.

Şüphelinin cebinden 3, çalınan çantadan ise 5 TL çıktığı bildirildi

Yatılı İlköğretim Okulunda Patlama

Yatılı İlköğretim Okulunda Patlama

Hakkâri'nin Yüksekova ilçesindeki Merkez Yatılı İlköğretim Bölge Okulunun (YİBO) yatakhanesinde patlama meydana geldi.
Can kaybının olmadığı patlama esnasında büyük çaplı maddi hasar oluştu. İpekyolu Caddesi'ndeki Merkez YİBO'nun yatakhane kısmına kimliği belirsiz kişilerce bırakılan patlayıcı, dün akşam saatlerinde infilak etti.

Patlamanın etkisiyle çıkan yangın, itfaiye ekiplerince kısa sürede söndürüldü. Maddi hasar oluşan patlamanın ardından bölgede yoğun güvenlik önlemi alan İlçe Emniyet Müdürlüğü ekipleri, zanlıların ve patlayıcının türünün belirlenmesi için titizlikle çalışıldığını bildirdi.

Deniz Lisesi'nde Yeni Öğretim Yılı

Deniz Lisesi'nde Yeni Öğretim Yılı

Heybeliada'daki Deniz Lisesi'nde 2010-2011 eğitim öğretim yılı törenle açıldı.
Deniz Eğitim ve Öğretim Komutanı Koramiral Bülent Bostanoğlu, açılış töreninde yaptığı konuşmada, 200 yılı aşkındır çok kıymetli komutan ve devlet adamları yetiştiren Deniz Harp Okulu'nun temel öğrenci kaynağı ve Türk Deniz Kuvvetlerinin göz bebeği olan çağdaş deniz subay adaylarının mesleğe ilk adımlarını attıkları ifade etti.

Bostanoğlu, 40 yıl önce mezun olduğum bu okulda edindiğim iyi bir insan, iyi bir vatandaş, iyi bir asker ve en nihayet iyi bir bahriyeli niteliklerinin etkisini, bütün meslek hayatımda hissettim. Deniz Lisesi mezunu olmaktan daima iftihar ettim dedi.

Deniz Lisesi'nin eğitim kadrolarında görev yapan öğretmen ve idarecilere seslenen Bostanoğlu, şunları söyledi:

Bugüne kadar yaptığınız, gelecekte yapacağınız görevler için şimdiden teşekkür ederim. Bilgi çağını yaşayan ve küreselleşmekte olan dünyamızdaki değişime ayak uydurabilecek ve çağı okuyabilecek subaylar yetiştirirken önemli görevlerin sizlerin omuzlarında olduğunu özellikle belirtmek isterim. Deniz Kuvvetlerimizin ve ülkemizin geleceği olan öğrencilerimizi çağın gerektirdiği askerlik, liderlik ve denizcilik nitelikleriyle donanmış olarak yetiştirmek kutsal bir görevdir. Bu ocakta vatan hizmeti yapan en kıdemsiz erinden, bana kadar büyük görevler düşmektedir. Bu görevi icra ederken, en büyük rehberimiz yaşadığı çağın ilerisinde fikir üreten ve bu fikirleri hayata geçirirken üzerinde yaşadığımız güzel vatanımızı bizlere emanet eden eşsiz önder, Büyük Atatürk olacaktır. Atatürk çağdaş bir ulusal toplum olarak var olabilmemiz için ulusal, demokratik, laik bir eğitimi öğretimi temel koşul olarak görmüştür.

Büyük Önder Atatürk'ün gösterdiği mükemmel bir deniz gücüne sahip olma noktasında ilerlediklerini vurgulayan Bostanoğlu, günümüzde Kuzey Atlantik'ten Hint Okyanusu'na kadar olan bölgede sancak gösteren ve görev grubu seviyesinde dünya denizlerinde hareket icra eden bir düzeye erişmiştir. Gurur duyarak söyleyebilirim ki Türk Deniz Kuvvetleri şu anda bölgesinin en güçlü deniz kuvvetleri konumundadır ve ulusumuza güven vermektedir. Öğrencilerimiz bizden ileri olacak ve bu gücü daha da artıracaktır diye konuştu.

Törende daha sonra, yeni atanan subay ve astsubaylar takdim edilirken, dereceye giren öğrencilere de onur belgeleri verildi.

KPSS'de Düğüm Çözülüyor!

KPSS'de Düğüm Çözülüyor!

YÖK ve ÖSYM'nin bu haftaki gündemi 'KPSS'de iptal'... YÖK Başkanı Özcan dün Başbakan Erdoğan'a skandalla ilgili son gelişmeleri aktardı
Referandumu atlatan Türkiye, tekrar Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) gündemine döndü. ÖSYM ve YÖK'ün Eğitim Bilimleri testinin iptalini bu hafta gündemine alacağı öğrenilirken, YÖK Başkanı Prof. Yusuf Ziya Özcan dün Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'la görüşerek soruşturmada gelinen noktayı anlattı.

KPSS iddiaları üzerine harekete geçen YÖK Denetleme Kurulu'nun soruşturmasını bu hafta tamamlaması bekleniyor. Kurulun, özellikle 300'ü aşkın kişinin 120 sorunun tamamını bildiği Eğitim Bilimleri testinin iptali yönünde fikir birliğine vardığı belirtiliyor. Ancak sınavın tamamının iptal edilip edilmeyeceğine ilişkin henüz bir görüş oluşmadı. Yetkililer, �Eğitim bilimleri testi sorularının sızdığına ilişkin elde ciddi veriler var. Ancak sınavın tümü için elimizde veri yok� dedi. Ara raporunu tamamlayan Kurulun, raporunu Savcılığın soruşturması tamamlandıktan sonra bitireceği dile getiriliyor.

İki test daha şüpheli
KPSS mağduru adaylarının bir kısmı ise Genel Kültür ve Genel Yetenek testlerinin de iptalini istiyor. Adaylar �YÖK Denetleme Kurulu Matematik sorularının tek bir çiziksiz işaretlendiğini tespit etti, bu tespit, bu soruların da sızdırıldığını kanıtlar� görüşünde. Savcılık ve YÖK Denetleme Kurulu'nun da Eğitim Bilimleri testi dışındaki sorulara ilişkin 'şüpheli' tespitler yaptıkları ancak iptale neden olabilecek bir kanıta ulaşamadıkları belirtiliyor.
YÖK Başkanı Özcan, dün Başbakan Erdoğan'ı ziyaret ederek, KPSS iddialarına ilişkin son durum hakkında bilgi verdi. Yarım saatlik görüşmenin ardından gazetecilerin sorularını yanıtlayan Özcan, KPPS sınavının iptal edilip edilmeyeceği yönündeki soruyu yanıtlarken, savcının soruşturmasının sonuçlanmasını bekleyeceklerini söyledi.

Özcan, bir soru üzerine, KPSS'de kopya iddialarının ardından hazırlanan raporun daha önce Erdoğan'a sunulduğunu söyledi. Başbakan Erdoğan, KPSS iddialarına ilişkin, �Yeni bir imtihan iki ay demek. Atama bekleyenler, ve öğretmen bekleyenler mağdur oldu. Kazanamayanların bu durumla ilgili yargıya intikal süreci de söz konusu olabilir� görüşünü dile getirmişti.

Gönül T: Soru komisyonunda değilim
Bu arada dersanecilik yaptığı basına yansıyan ÖSYM çalışanı Gönül T.'nin soru hazırlama komisyonunda görev yapmadığı öğrenildi. Gönül T., soru komisyonu üyesi olmadığını ÖSYM'de fotoğraf kontrolü ve toplu belge dökümü bölümünde görev yaptığını belirtti. Gönül T. adına avukatı aracılığıyla yapılan açıklamada �Üç senedir faaliyette olmayan bir şirkete ortak olduğu sunularak kamuoyunda müvekkilin kopya skandalına karıştığı yolunda bir algı yaratılmaya çalışılmakta� denildi.