MEB mesleki eğitimde yaşanan sorunların aşılması amacıyla dev bir proje hazırladı. Modelin nasıl işleyeceği ile ilgili ayrıntılar.
Milli Eğitim Bakanlığı, katsayı sorunu sebebiyle sekteye uğrayan mesleki eğitim için dev bir proje hazırladı. Bakanlık, mesleğe yönlendirme, istihdam edilebilir mesleki beceriler kazanma konusunda yeni bir modül çalışması başlattı. Rehberlik çalışmanın en önemli ayağını oluşturacak. Öğrenciler kişisel özelliklerine ve meslek özelliklerine göre mesleklere yönlendirilecek.
KAN TAHLİLİ GİBİ
Milli Eğitim Bakanlığı yeni bir projeye imza attı. Mesleki eğitimde yaşanan sorunların aşılması amacıyla geliştirilen program öğrencilerin çok küçük yaşlardan itibaren başarılı olabilecekleri mesleklere yönlendirmeyi amaçlıyor. Çalışmaya göre çocuklar tamamen kişisel özelliklerine göre mesleklere yönlendirilecek. Tıpkı bir hastaneye gidince, kan tahlillerinden, çekilen filmlerden sonra doktorun hastalığı yorumlaması gibi her öğrenci de eğitim dönemi boyunca kişisel özellikleri tespit edilerek mesleklere yönlendirilecek.
NASIL İŞLEYECEK?
Milli Eğitim Bakanlığı Özel Rehberlik Danışma Hizmetleri Genel Müdürü Ruhi Kılıç, modeli "Diyelim ki öğrenci muhasebeci olmak istiyor. Muhasebecilik mesleğinin özelliklerine göre mesela kişinin sabırlı olması, kapalı ortamda çalışması gerekiyor. Kişisel özelliklerinin meslek için gereken 60 özellikten kaçını karşılayacağı belirlenecek. Bu tür bilgileri içeren veriler kendilerine sağlanacak. Veriye dayalı olarak uygun mesleği seçmesinde öğrenciyi, aileyi yönlendirmede temel teşkil edecek verili dosya sunulacak" dedi.
SANAL DOSYALAR OLUŞTURULACAK
Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik dev bir projeye daha imza atmaya hazırlanıyor. Bu proje çerçevesinde her öğrencinin kişisel özelliklerini, yeteneklerini, ilgi alanlarını içeren bir sanal dosyası olacak. Her mesleğin de 60'a yakın özelliği tespit edilecek. Bu veriler öğrencinin kişisel özellikleri meslek özelliklerinin karşılaştırılmasında kullanılacak.
27 Mayıs 2008 Salı
MEB'den Mesleki Eğitime Dev Proje...
Gönderen Adsız zaman: 08:04
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder